Uvodnik
Festivalska tema v letu 2018 poudarja navezo sodelovanja. Če smo lani izpostavili domeno ženske, njeno polje delovanja v umetnosti, tokrat osvetljujemo in v ospredje postavljamo odnos. Vzpostavljanje odnosa se dotika tematike o sobivanju, sodelovanju in povezavi med različnimi domenami.
Tema naveza izhaja iz naju samih. Dolgoletno sodelovanje se izraža že peto leto zaporedoma v skupnem festivalskem formatu. Skupaj odkrivamo, kako se različne uprizoritvene prakse medsebojno oplajajo, dopolnjujejo, komunicirajo in morebiti nakazujejo na inovativne oblike scenskih umetnosti. Ob tem pa naju je zanimalo, kako življenje vstopa v umetnost in obratno.
Naveza odpira vpogled v vzpostavitve, poglobitve, različna delovanja in predvsem ohranitve medsebojnih odnosov. Letos bomo odkrivali raznovrstne načine sodelovanj med posamezniki, skupinami in institucijami. Proučevali bomo tako oblike, vsebine kot tudi različne razmere, iz katerih ustvarjalci črpajo svoje ideje.
Letošnji festival bo postregel s kar osmimi vrhunskimi predstavami domačega in tujega izvora ter z zanimivim spremljevalnim programom. Festival odpiramo z VideoPerformo, razstavo Enye Belak Gupta med P R O S T O R, ki bo omogočila izkustveno doživetje srečanja (ne)znancev. Sledila bo gostujoča plesna predstava BREZ SEDANJOSTI portugalskega tandema Sofie Dias in Vítorja Roriza.
V sodelovanju s Poletnim lutkovnim pristanom nadaljujemo s plesno-gledališko predstavo za otroke nizozemskega plesnega gledališča De Stilte LETEČA KRAVA. Omenjeni kolektiv se bo predstavil tudi z večmedijsko uprizoritvijo KAR JE PREVEČ, JE PREVEČ, ki prikazuje navezo starši-otroci. Ob tem se ne bomo mogli izogniti vprašanju, kdo je pravzaprav tisti, ki se nespodobno obnaša. Po predstavi sledi predstavitev novega abonmaja MAMO – Mednarodnega Abonmaja Mariborskih Organizacij, v katerem so združili moči različni nosilci uprizoritvene umetnosti v mestu.
Rok Vevar bo s predavanjem ANTOLOGIJA SODOBNE PLESNE UMETNOSTI 1918–1960 razkrival manj poznano plat sodobne plesne umetnosti, njeno povezanost z baletom in navdušenostjo javnosti nad kinestetičnimi manifestacijami. Aphra Tesla in Dmitry Globa-Mikhailenko bosta premierno uprizorila ritualno večmedijski nekontemporalni performans PRIMER CLAUDEL.
Irena Pivka in Brane Zorman sta ustvarila aplikacijo, ki vas popelje na zvočni sprehod HODI.TI, Jasmina Križaj, Simon Wehrli in Daniel Gisler pa vas skozi plesno predstavo POEZIJA NARAVE povabijo na dva kontrastna elementa: naravo in kulturo. SOLO ZA DVA GLASOVA predstavlja interpretacijo pesnitve, ki je nastala v odprtem dialogu med Magdaleno Reiter, Milanom Tomášikom in Anjo Golob.
Letošnji umetniški laboratorij z Anjo Bornšek omogoča dodaten poglobljen prostor raziskovanja pojava srečanja in sobivanja znotraj festivalskega časa. Skozi javne razprave v Radijski tribuni in na TV omizju pa se bomo preizpraševali, kako vzpostavljati dolgoročnejša sodelovanja in tovrstne relacije prenašati na različna področja.
Želiva, da izkusite letošnji festival kot zgoščen niz srečanj in uprizarjanje individualnega pretočite skozi kolektivnost.
Mojca in Jasmina